mati_f1 |
Wysłany: Pon 17:26, 31 Gru 2007 Temat postu: Nowe Audi A4 |
|
Nowe Audi A4 z najnowocześniejszym dieslem już do kupienia w Polsce.
http://e.autokrata.pl/a53/2ebe4965000c95a347612c57
Opisu Audi A4 nie rozpocznę od żadnej ciekawej historii ani od wymienienia rzucających się w oczy cech wyglądu auta. W tym szczególnym wypadku należy w pierwszej kolejności opowiedzieć o silniku, bo oto, proszę państwa, w koncernie Volkswagen Audi Group nadszedł kres ery pompowtryskiwaczy. Spod maski Audi czy Volkswagena nie usłyszymy już klasycznego klekotu - jego miejsce zajął płynny i delikatny terkot, jaki wydają silniki wyposażone we wtrysk bezpośredni Common rail.
http://e.autokrata.pl/a1401/a539ccd800262a1a47612c65
Koncern długo zwlekał z wprowadzeniem tego rozwiązania do swojego najpopularniejszego silnika 2,0 TDI (3,0 TDI i 2,7 TDI już od jakiegoś czasu mają bezpośredni wtrysk paliwa). Można się więc zastanawiać, czy wdrożenie tej nowości miało na celu ulepszenie działania pojazdów czy może zwyczajnie było reakcją na coraz bardziej surowe normy dotyczące czystości spalin?
http://e.autokrata.pl/a314/9f7a587b001b949847612c70
Po przejażdżce nowym A4 muszę przyznać, że jego układ zasilania ma same zalety. Oprócz wspomnianej cichszej pracy można zauważyć, że silnik znacznie płynniej oddaje moc. Na niskich obrotach mamy więcej mocy i momentu, dzięki czemu samochód lepiej przyspiesza na wyższych biegach. Zwiększono również moc na wyższych obrotach, co sprawiło, że motor stał się podobny do typowych "benzyniaków". Moc przyrasta więc stopniowo - w miarę wchodzenia na obroty - i daje nieco więcej radości z kręcenia silnika (odcięcie przesunięto do około 5 tys. obrotów). Praktyczny zakres użytecznych obrotów to 2-4 tys.
http://e.autokrata.pl/a116/a6a8ae3e0008b20a47612c7b
Mimo że moc ani moment obrotowy nie uległy zmianie, to właśnie dzięki tej "benzynowej" charakterystyce mamy wrażenie, że samochód lepiej przyspiesza. Zwiększyła się szybkość reakcji na dodanie gazu, a moment nakręcania turbiny przy obrotach wynoszących 1-1,5 tys. przebiega mniej gwałtownie niż do tej pory.
http://e.autokrata.pl/a1338/5ad08290002b16fe47612c86
Producent twierdzi, że przy okazji zmniejszyło się spalanie - o 0,5 l - w stosunku do silnika wyposażonego w pompowtryskiwacze. Teraz wynosi ono średnio 5 l na 100 km.
[img]http://e.autokrata.pl/a1627/74e3bf410003203347612c90[/img]
Należy wspomnieć także o wyglądzie zewnętrznym samochodu. Nowe A4 urosło w stosunku do poprzednika o kilka centymetrów z każdej strony.
http://e.autokrata.pl/a346/463f941e0015a18547612c9a
Znacznie zwiększył się również rozstaw osi, co w praktyce oznacza dużo więcej przestrzeni we wnętrzu auta. Faktycznie środek nowej A4 przypomina raczej małą limuzynę A6 niż typowego sedana klasy średniej.
http://e.autokrata.pl/a1319/e9274b6f0027dcd447612ca3
Samochód już w standardzie wyposażony jest w duży wyświetlacz komputera umieszczony na środku deski rozdzielczej (to również ukłon w stronę A6), automatyczną klimatyzację, dobry system audio i wiele systemów podnoszących bezpieczeństwo. Jednak prawdziwe wrażenie robi lista wyposażenia dodatkowego - małe Audi możemy zaopatrzyć w większość systemów, które do niedawna były dostępne tylko dla limuzyn klasy A8. Na naszej liście życzeń znaleźć się może adaptacyjny tempomat (automatycznie utrzymuje odległość od samochodów przed nami), system kontroli pasa ruchu (zapobiega zjechaniu z wyznaczonych pasów ruchu) czy system adaptacyjnej kontroli samochodu z trybem sportowym i komfortowym (dostosowują pracę układu wspomagania kierownicy, silnika, skrzyni biegów i zawieszenia do preferencji kierowcy). Warto wspomnieć również o takich dodatkach jak wentylowane siedzenia czy system audio Bang&Olufsen z 14 głośnikami (dla ciekawych podaję cenę - około 4 tys. zł).
http://e.autokrata.pl/a1933/73fe9730001cd09847612cad
Z zewnątrz stylistyka A4 wyraźnie nawiązuje do przedstawionego niedawno, nieco mniejszego A5 - jest agresywna i jednoznacznie kojarzy się z samochodem sportowym. Nie potrzeba tu żadnego pakietu S-line, żeby zrobić wrażenie na ulicy.
http://e.autokrata.pl/a1872/01b3d8cc001262d147612cb7
Z przodu świetnie prezentują się diody do jazdy dziennej oraz bardzo agresywny przedni zderzak. Z boku od razu zauważymy nowe wzory felg oraz ciekawie wyglądające przetłoczenia nadające samochodowi dynamiki. Z tyłu można zauważyć wyeksponowane końcówki wydechu (w każdej wersji silnikowej). Całe zestawienie jest naprawdę bardzo efektowne.
http://e.autokrata.pl/a202/fb4b38130019306647612cc3
Na razie oferta silnikowa obejmuje benzynowe 1,8 TFSI i 3,2 FSI oraz diesle 2,0 TDI, 2,7 TDI i 3,0 TDI. Największe silniki mają napęd 4x4. Ceny samochodów dostępnych na naszym rynku rozpoczynają się od 128 tys. zł (z silnikiem 2,0 TDI).
|
|