FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.transfermovies.fora.pl Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy organizacyjne
----------------
Regulamin
Problemy/Propozycje
Download dla transfermovies.fora.pl
----------------
Muzyka
Programy
GSM
Prośby
Erotyka
Filmy
----------------
Dubbing/Lektor
Filmy Polskie
Bajki
Seriale
Filmy z napisami
Filmy High Definition (HD)
Gry
----------------
Sportowe/Wyścigowe
Strategiczne/przygodowe/gry akcji
Wojenne
Gry java
X-Box, Playstation i inne
Dema gier
Dyskusje
----------------
Filmy-Dyskusje
Muzyka-Dyskusje
Gry-Dyskusje
Motoryzacja
Piłka nożna
Internet
Sport
O wszystkim i o niczym... :)
----------------
fotka.pl
Hyde Park
Wasze prace
Tapety
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
mati_f1
Wysłany: Sob 17:57, 26 Sty 2008
Temat postu: Cevennes i Speedster
[img]http://e.autokrata.pl/a626/37c32e4f000720ec47965a78[/img]
PGO, mało znana francuska firma motoryzacyjna, ma w tej chwili w katalogu 2 modele - Cevennes i Speedstera.
[img]http://e.autokrata.pl/a1165/32e4f8b40029460e47965a81[/img]
Początki firmy sięgają roku 1980, kiedy to bracia Pevost - Gilles i Olivier (stąd skrót nazwy) - wyprodukowali pierwszą replikę Porsche 356. Później była jeszcze replika Cobry. W 2000 roku PGO pokazała własny prototyp. W 2002 roku akcje firmy pojawiły się na giełdzie, co pozwoliło sfinansować produkcję. W roku 2003 do sprzedaży trafił Speedster. Pewne pretensje z powodu rzekomej nieoryginalności samochodu zgłosiło wówczas Porsche. Takich zastrzeżeń nie było już w wypadku modelu Speedster II, który figuruje w katalogu od roku 2005. Jak to jednak często bywa w małych przedsiębiorstwach, także tu pojawiły się kłopoty finansowe, dlatego w 2007 roku firma musiała zaakceptować plan naprawczy, który przewiduje próbę przebicia się z wyrobami przeznaczonymi na eksport.
[img]http://e.autokrata.pl/a1668/f978fefc000a93b947965a8b[/img]
[img]http://e.autokrata.pl/a1187/12af12ed00235c4147965a94[/img]
Sportowy Cevennes i bardziej luksusowy Speedster mają tę samą platformę, taki sam silnik i dużą liczbę podobnych mechanizmów. PGO "zapożyczyło się" też u Peugeota. Jest on dostawcą m.in. silnika S16 o pojemności 2 l i mocy 140 KM. Samochód waży tylko 980 kg. Silnik pozwala rozpędzić pojazd do 100 km/h w 7 s. Obydwa modele mają 3,84 m długości, 1,67 m szerokości i 1,2 m wysokości. Szybkość maksymalna wynosi 200 km/h. Średnie zużycie paliwa to 8,7 l/ 100 km. Najtańsza wersja Speedstera kosztuje 37,9 tys. euro, a za model Cevennes trzeba zapłacić o 2 tys. euro więcej.
[img]http://e.autokrata.pl/a275/8ddeeeaf00112c3947965a9e[/img]
[img]http://e.autokrata.pl/a746/7c8661930003a48847965aaa[/img]
Polecam film, na którym możecie obejrzeć PGO Cevennes w towarzystwie Donkervoorta.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
www.transfermovies.fora.pl:
O wszystkim i o niczym...
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group c3s Theme ©
Zarron Media
Regulamin